Donderdagmiddag vertrokken we richting de nürburgring. Het was mooi weer, alleen hadden we veel last van file, waardoor we er dubbel zo lang over deden dan normaal. Maar’ja we zijn er gekomen.
Vrijdags hadden we bijna alle vrije trainingen voor de middag, 4 voor de middag en de laatste training al om half 2. We waren dus vroeg klaar, alleen hadden we hierdoor niet echt veel tijd tussen de trainingen door om grote aanpassingen aan de motor te doen. We hebben deze trainingen hoofdzakelijk gebruikt om de motor goed afgesteld te krijgen qua vering en het motorische gedeelte. De motor begon steeds beter te lopen en de tijden gingen in loop de dag ook steeds verder naar beneden. Ik hield alleen nog wel wat problemen met de vering, bij het aanremmen van de bochten en bij het uit accelereren. Bij het uit accelereren begon mijn achterband te glijden waardoor ik de bocht uit wat verloor op de snellere jongens.
Voor 1ste kwalificatie op de zaterdag hebben we de vering voor en achter hiervoor aangepast. Dit pakte gedeeltelijk wel beter uit. Bij het aanremmen was de motor een stuk stabieler geworden alleen bleef de achterband nog wel wat smeren bij het uit accelereren. Ik kwam uiteindelijk op een 1.36.59 waarmee ik op een 16de plaats stond.
Voor de 2de kwalificatie hadden we de motor een tand langer gezet en de vering weer wat aangepast. Eenmaal op de baan bleek de motor niet zo goed meer te sturen dus de pits in,en de vering weer wat bij gesteld. Daarmee werd het al een stuk beter. Uiteindelijk reed ik de 2de kwalificatie een 1.36.9 Hiermee kwam ik dus niet aan de tijd van de 1ste kwalificatie. Dit kwam mede doordat het tandwiel niet goed uitpakte, en dat er in de laatste bocht voor start/finisch een oliespoor lag. Achter mij hadden er nog wel wat hun tijd verbeterd, hierdoor zakte ik naar een 20ste startplaats.
Zondag morgen om tien over negen hadden we de warming up. Het was aardig bewolkt en het leek een beetje naar regen. Ik had een goed gevoel en was klaar voor de race. De race was deze keer alleen een stuk later dan normaal. We reden de wedstrijd pas om half 3. Dus voor de wedstrijd eerst het wk 125cc in Muglo kijken bij Pepijn in de tent. Ondertussen was het weer ook een stuk beter geworden en scheen de zon. Mijn start was niet zo als anders, de koppeling hapte aardig bij de start waardoor ik zo ongeveer op de zelfde plek de eerste bocht in ging. In de 2de en 4de bocht vielen direct een aantal rijders. Ik verloor hierdoor dus in de 1ste ronde eigenlijk direct al de aansluiting met de groep voor me. Ik heb toen in de 1ste paar ronden van de race nog wel een paar rijders ingehaald totdat ik het gat dicht moest rijden naar de groep voor me. Ik liep er op een gegeven moment wel heel iets naar toe. Maar de afstand was te groot om nog dicht te rijden. Ondertussen nam ik wel 2 andere rijders mee. Ik ben toen minder aanvallend gaan rijden om meer zekerheid te hebben voor de 12de plaats. Dit liep op het laatste alleen net wat anders dan dat ik zelf wou. In het gevecht om de 12de plaats drukte de andere coureur mij buiten de baan waardoor Frank van den Dragt mooi kon profiteren en de 12de plaats overnam. Met nog 2 bochten te gaan kon ik nog wel weer revanche nemen op de andere coureur, door hem buiten om voorbij te gaan bij het uitkomen van de chicane voor de laatste bocht. Uiteindelijk kwam ik dus als 13de over de finishlijn met een tevreden gevoel. Alleen baal ik nog wel wat van de 1ste ronde dat ik daar de aansluiting met de groep voor me heb gemist.
Maar al met al een goed race weekend!
We richten ons nu weer op de volgende wedstrijd ONK Assen op 14 juni.